Coaching sprzedawców – przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży

Keith Rosen w swojej książce obiecuje, że po jej przeczytaniu przemienisz zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży.

Czy to możliwe?To zależy – powiedziałby klasyk. Zarówno od przełożonego jaki samego handlowca. Pierwszy musi mieć kompetencje, których wyłącznie po lekturze książki raczej nie nabierze, drugi potrzebuje chęci.

Z chęciami jest generalnie trudno. Wystarczy wybrać się na szkolenie z grupą sprzedawców, żeby doświadczyć tego, że są najmądrzejsi, wiedzą o sprzedaży wszystko i mają głęboko co ma do przekazania prowadzący!

Wiem co piszę, bo występowałem po obu stronach barykady 🙂

Wracając do książki, odniosłem wrażenie, że autorka myli coaching z mentoringiem, ponieważ pisze np. „najbardziej efektywny sposób uczenia innych (pracowników, klientów, a nawet członków rodziny) polega na pokazaniu im tego, czego chcemy ich nauczyć, na własnym przykładzie”. „Najlepsza wykłada to własna przykłada” – powiadał mój kolega i były szef.

Coś w tym jest, ale czy na pewno coaching?

Na wielu stronach pojawia się „rada coacha” – coach który radzi? Znowu mam wątpliwości.

Niemniej osoba, która rozpoczyna przygodę z zarządzaniem, szczególnie grupą handlowców, może znaleźć na stronach książki wiele praktycznych i nie pozbawionych sensu wskazówek.

Dla mnie książka jest bardzo poradnikowa, czyli czytający z jakiegoś powodu musi wierzyć autorce. Sama autorka nie zadbała o wskazanie źródeł teoretycznych (brak bibliografii) i dla mnie jest to element dyskwalifikujący. Niestety również ta wiara kosztuje – twarde wydanie 79,90 zł.

Jeśli uda Ci się na podstawie tej książki zmienić handlowców (choć dwóch) w mistrzów sprzedaży to daj znać – warto poznać Mistrza!

 

Rafał Ignasiak

coach i trener biznesu

Zobacz również...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *